سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیدانا

نظر

تغذیه سالم

حذف گوشت، مطمئن ترین و سالم ترین روش

برای داشتن تغذیه سالم این عمل را با اطمینان انجام دهید و یک گیاه خوار شوید. با کمی دقت، نگاه کنید که چگونه به گاوها غذا می دهند! حتی مشاهده می شود که از لاشه بعضی حیوانات برای تامین خوراک آن ها استفاده می شود.

اگر از کشتارگاه ها صحبت کنیم، فکر می کنید چه واکنشی از خود نشان می دهید؟ تصور کنید چنانچه یک نفر به اجبار سعی کند شما را در اختیار خود نگه دارد و یا شما را به سمتی بکشد، هل دهد و یا شما را مجبور کند، تمام حیوانات مقابل چشم شما یکی یکی سر بریده شوند! آیا بدن شما توان دیدن این صحنه ها را دارد؟

این اتفاق ها باعث ترشح مقادیر زیادی آدرنالین می شود. آدرنالین ترشح شده، کاملا سمی است. اگر برای لحظاتی با خود فکر کنید گوشتی که استفاده می کنید بدون آدرنالین است، کاملا در اشتباه هستید. همچنین، این حقیقت را تصور کنید که گاوها، گوسفندان و مرغ ها گیاه خوار هستند. وقتی آن ها را بخورید، تنها گیاهان آلوده را می خورید.

چرا از گیاهان سمی و دور ریختنی فاصله نمی گیرید؟ و چرا از رژیم گیاه خواری طبیعی و تغذیه سالم پیروی نمی کنید؟ در تایید یا رد این فرضیه که فقط باید گوشت مصرف شود تا پروتئین به دست آید، باید گفت، اگر این فرضیه درست است، چرا حیوانات مزرعه بویژه اسب ها پروتئین بدن خود را از جای دیگری تامین می کنند؟ آن ها پروتئین مورد نیاز را از علف و گیاه به دست می آورند. شما هم می توانید پروتئین مورد نیاز را از تنوع عظیم سبزی ها، آجیل خام، دانه ها، حبوبات، میوه ها و سبزی هایی که خدا روی کره زمین برای سلامتی شما قرار داده است، فراهم کنید.

گیاه خواران سلامتی و طول عمر بیشتری دارند

متخصصان تغذیه بیشتر بر این باورند که گوشت مهم ترین منبع پروتئین است. پروتئین های حیوانی دو دسته اند. در حال حاضر، گوشت های موجود حاوی مواد شیمیایی اند، زیرا به غذای حیوانات مواد هورمونی و شیمیایی افزوده می گردد.

این مواد شامل هورمون های آنتی بیوتیک و محرک های رشد و داروهایی است که برای چاق کردن و اجتناب از مرگ حیوان، صورت می پذیرد.

کلم؛ شفا دهنده، تصفیه کننده و معجزه آسا

تغذیه سالم

کلم خام، تغذیه سالم است و خواص شگفت انگیزی دارد. مصرف کلم، باعث تحریک سیستم ایمنی شده و میکروب ها و ویروس ها را از بین می برد. همچنین زخم معده را التیام می بخشد.

به گفته دکتر (جیمز باخ Dr. James Balch) در آشپزی و رژیم های تغذیه ای، ماده ای بسیار مناسب است و احتمال بروز سرطان روده را در افرادی که به طور هفتگی کلم مصرف می کنند، به میزان 60? کاهش می دهد. دکتر (ساکسون گراهام Dr. Saxon-Graham) اظهار داشته است افرادی که کلم مصرف نمی کنند، تا سه برابر احتمال مبتلا شدن به سرطان روده در آن ها بیشتر است.

یک تحقیق در ژاپن نشان داد افرادی که کلم می خورند، پایین ترین آمار مرگ و میر از هر نوع سرطانی را دارند. از دیگر مزایای درمانی کلم، می توان به ارتباط آن با کمبود ویتامین C، نقرس، رماتیسم، بیماری های چشم، آسم، آبسه دندان و قانقاریا اشاره کرد. طبخ کلم خواص درمانی آن را از بین می برد. همچنین می توانیم ساندویچ های متعدد و مختلفی را با پیچیدن کلم به جای نان، تهیه کنیم.

تغذیه سالم ، پاک سازی درونی

مهمترین هدفی که برای به دست آوردن آن تلاش می کنید، داشتن بدنی پاک و عاری از مواد سمی است، که بتدریج با مصرف میوه ها و سبزی های خام و تازه در رژیم غذایی و تغذیه سالم دست می آید. در ابتدای صبح از میوه های تازه و به هنگام ظهر، سالادی از ترکیب سبزی های تازه و خام مصرف کنید. در صورت تمایل، می توانید از میوه های تازه به عنوان دسر استفاده کنید.

روزانه یک نوع از سبزی ها یا میوه های زرد از قبیل سیب زمینی هندی، سیب زمینی شیرین، هویج یا نارنج زرد و یک نوع سبزی سبز استفاده کنید. سبزی ها را به صورت پخته، بخارپز و یا سرخ شده طبخ کنید. به یاد داشته باشید، مقداری از سبزی ها را به صورت خام برای پاک سازی بدن مصرف کنید.

گاهی همراه با وعده اصلی غذایی، به فرم کامل تری از پروتئین نیازمندید. سالم ترین و دوست داشتنی ترین فرم پروتئین، گیاه خواری است. اگر به خوردن پروتئین های حیوانی اصرار ورزید، بیشتر از دو یا سه بار در هفته از این مواد مصرف نکنید.

رژیم غذایی شما باید حاوی آجیل، دانه یا تخمه های خام شامل: مغز بادام، گردو، بادام هندی، آفتابگردان، کدو، کنجد و آواکادو باشد. از خوردن لوبیا، برنج قهوه ای، حبوبات، سویا و توفی (ماده ای شبیه به پنیر که از شیر سویا به دست می آید Tofi) لذت ببرید. از غذاهای طبیعی و متنوعی که خداوند خلق کرده است، استفاده کنید و از یک رژیم غذایی متعادل و زندگی سالم و تغذیه سالم لذت ببرید.

ممکن است از روغن های طبیعی و یا روغن هایی که با فشردن آن ماده به دست می آیند مانند زیتون، بذرک، سویا، کافشه و کنجد استفاده کنید اما قبل از خرید با دقت برچسب آن را بخوانید. می توانید از روغن زیتون با میزان خلوص بالا به جای کره بر روی سیب زمینی های پخته استفاده کنید. همچنین، ریختن آن روی برنج، عدس، لوبیا و سبزی ها نیز بسیار عالی است. طعم غذاها با ریختن مقداری از مایع آمینه (یک چاشنی عالی حاوی 16 اسید آمینه) که با هدف حفظ سلامتی صورت می گیرد، دلچسب تر خواهد شد.

تغذیه سالم

همچنین، مصرف مقداری چاشنی (کتانجک (نوعی از چاشنی های غذایی است که به نام اشنه دریایی نیز شناخته می شود) Sprinkle of kelp) و یا چاشنی مورد علاقه حاوی (ب کمپلکس و ویتامین B12) ( B Complex and B12) توصیه می گردد.

بهترین راه برای مصرف سیب زمینی، پختن آن است. می توانید از یک روش سریع برای پخت آن استفاده کنید. ابتدا سیب زمینی (سفید، هندی یا شیرین) را کاملا تمیز کنید. سیب زمینی را با چیزی نپوشانید و به آن روغن نیز نزنید. سپس آن را در فر با دمای 450 درجه سانتی گراد به مدت 25 دقیقه قرار دهید. به این ترتیب، نشاسته سیب زمینی به قند خون تبدیل می شود. در ضمن، این سیب زمینی را با پوست میل کنید. با این روش سریع پخت، سیب زمینی خوشمزه می شود.

پرهیز از مصرف غذاهای فاقد مواد مغذی

به طور کلی، از مصرف محصولات آرد و شکر سفید و فرآورده ای، خودداری کنید و تغذیه سالم داشته باشید. غلات گندمی که مواد مغذی آن ها از بین رفته، مات و نرم شده و یا گندمک های شیرین شده خشک و ناسالم را که در بعضی موارد با مواد معدنی و ویتامین ها غنی می شوند، مصرف نکنید.

غذاهایی که نباید مصرف کنید:

غذاهایی که مواد مغذی آن ها از بین رفته است، غذاهای چرب و ناسالم، غذاهای نمکی و شیرین، گوشت و محصولات لبنی، مواد غذایی شیرین شده، نوشابه و آب هایی که به روش شیمیایی به دست می آیند.

غذاهایی که باید مصرف شوند:

برای داشتن تغذیه سالم از میوه های تازه (پرورشی آلی یا محصولات شخصی) آبمیوه های تازه، سالادهای خام، سبزی های تازه بخارپز یا پخته شده، پروتئین های گیاهی، لوبیا، بُنشن، توفو، مغز و دانه آجیل ها و …. اگر به پروتئین حیوانی یا ماهی علاقه مندید، دو بار در هفته به صورت محدود از آن ها استفاده کنید.

گاهی به مدت یک یا دو روز در هفته چیزی بجز میوه های تازه و سبزی های خام استفاده نکنید. به یاد داشته باشید، در میان آمریکایی ها، گیاه خواران سالم ترین مردمان به شمار می روند.

از تخیلات خود برای طبخ و لذت بردن از وعده های غذایی تازه برای داشتن سلامتی فوق العاده استفاده کنید. وعده های غذایی تان را ساده کنید. از مخلوط کردن زیاد غذاها با هم خودداری نمایید. بیش از حد نخورید. برای داشتن بهترین حالت تندرستی، در تمام کارها میانه رو باشید.

دکتر (دین اورنیش Ben Franklin)، توانست 70 ? بیماران خود را که دچار حملات قلبی بودند، با تجویز رژیم گیاه خواری و کم چرب، از بیماری نجات دهد. از دیدگاه (بن فرانکلین Dean Ornish)، انسان قوی فردی است که بتواند بر عادات های نادرست خود غلبه کند. زمانی که کاملا گرسنه هستید غذا بخورید، نه زمانی که برای صرف غذا وقت تعیین کرده اید. ترجیحا غذایتان را پس از فعالیت و تمرین های شدید و هوازی میل کنید. در این صورت، خواهید دید چقدر غذا خوردن لذت بخش است؛ یعنی زمانی مصرف می کنید که دقیقا به آن احتیاج دارید.

منبع: https://aydana.com/7ways-nutrition-healthy/